Aktuality / Nepřehlédněte

10.5.2023
Datum ukončení:
13.5.2023

image_processing20210613-7998-7ybk8r.pngNejen ve školních lavicích probíhá výuka a další školní aktivity. Naopak - nedílnou součástí komplexního vzdělávacího procesu, který vede k rozvoji a kulturnímu přehledu mladých lidí, patří zahraniční exkurze. V rámci této myšlenky se podařilo zorganizovat čtyřdenní exkurzi téměř 50 žáků naší školy spolu s pedagogickým doprovodem do Paříže.

Do cíle jsme dorazili ve čtvrtek v ranních hodinách. Ráno jsme posnídali a poté následoval přesun do centra města, za památkami.

Začali jsme u Eiffelovy věže, kde jsme si užili výhled na město. Pak jsme šli k Troccaderu, kde jsme viděli fontány a zahradu. Pokračovali jsme k Invalidovně, kde jsme obdivovali hrobku Napoleona. Potom jsme se prošli po Champs-Élysées až k Vítěznému oblouku. Nakonec jsme navštívili Louvre. Večer jsme si dopřáli plavbu po Seině a kochali se osvětlenou Paříží. Byl to neskutečný zážitek! Podle krokoměru jsme ušli skoro 30 tisíc kroků.

Druhý den naší návštěvy Paříže jsme se vydali do Versailles, kde jsme obdivovali nádherný zámek a zahrady. Pak jsme si prošli tržnici Notre Dame, kde jsme ochutnali typické francouzské pochutiny jako sýry, pečivo, sladkosti . Bylo to vynikající!
Odpoledne jsme se vrátili vlakem do Paříže a jeli metrem na Montmartre, kde jsme zažili atmosféru umělecké čtvrti. Navštívili jsme kabaret Moulin Rouge, prošli se po malebných uličkách, zastavili se na náměstí malířů a obdivovali výhled z katedrály Sacré-Coeur. Nezapomněli jsme koupit suvenýry pro naše blízké. Byl to nádherný den!
Večer jsme se vrátili do našeho ubytování a balili si kufry. Zítra odjíždíme domů. Užili jsme si Paříž na plno a máme spoustu vzpomínek. Za dva dny jsme ušli 35 km, ale stálo to za to!