Aktuality / Nepřehlédněte

Zobrazit informace

Horní menu

Fulltext

Drobečková navigace

Škola > Elektronické přístupy

Elektronické přístupy

MS Outlook 365

Outlook.pngAplikace Microsoft Office 365 je služba, založená na cloudových technologiích, která je navržena tak, aby pomohla uspokojit potřeby organizace komunikovat s důrazem na zabezpečení, spolehlivost a produktivitu uživatelů. Aplikace umožňuje vzdálený přístup zaměstnancům a žákům školy ke službám MS Outlook prostřednictvím rozhraní Microsoft Office 365 prostřednictvím školního doménového účtu.


Informační systém Bakaláři

Bakalari[1].jpgPočítače se ve školách používají nejen pro výuku, ale i pro zpracování pedagogické agendy.
Pro přijímací zkoušky (zápis prvních ročníků), pro evidenci žáků, pro klasifikaci a tisk vysvědčení, pro sestavení rozvrhu, suplování, plán akcí školy, pro školní knihovnu atd.

V posledních několika letech začali učitelé do počítače ve větší míře zapisovat docházku i průběžnou klasifikaci (místo žákovské knížky), na desítkách škol se rozbíhají elektronické třídní knihy (místo papírových).

A jakmile jsou informace v počítači, mohou být i na internetu. Rodiče tak mohou být bezprostředně informováni o průběhu studia svých potomků. Systém Bakaláři rovněž umožní i on-line komunikaci s třídním učitelem.

V naší škole se zmíněný systém používá k plné spokojenosti již od roku 2006.


Office 365

Office-365.pngOffice 365 je balík služeb a kancelářského softwaru, které poskytuje firma Microsoft na bázi předplatného. Společnost tento produkt do svého portfolia zařadila v roce 2011, přičemž původně cílila na podnikovou sféru. O dva roky později uvedla na trh varianty produktu pro koncové spotřebitele. Office 365 byla reakcí na zvyšující se popularitu cloudových služeb, které např. poskytoval konkurenční Google. Microsoft Office byl do té doby především samostatný kancelářský software poskytovaný pro operační systémy Windows a macOS (dříve OS X). Office 365 podporují snadnou týmovou komunikaci, výměnu souborů, spolupráci na projektech a propojují samostatné softwarové nástroje s online službami.


IS MONITOR

Monitor.jpgAplikace MONITOR je aplikace, která vznikla jako produkt stejnojmenného projektu financovaného Evropským sociálním fondem a rozpočtem České republiky. Projekt realizovalo v období 2006-2008 Gymnázium Nymburk ve spolupráci s dalšími gymnázii Středočeského kraje – Dvořákovým Gymnáziem v Kralupech nad Vltavou, Gymnáziem Čáslav, Gymnáziem Benešov a Gymnáziem Jiřího Ortena v Kutné Hoře.

Cílem aplikace MONITOR bylo vytvoření metodiky vlastního hodnocení školy v oblasti pedagogických procesů a tvorba nástrojů, které by vlastní hodnocení školám usnadnily.

Naše škola vnímá vlastní hodnocení jako důležitou oblast řízení a víme, na co se při vlastním hodnocení soustředit. Efektivnímu využívání poznatků z vlastního hodnocení brání časově náročný sběr dat a časově ještě náročnější zpracování získaných informací, jejich správné vyhodnocení či velmi obtížné sledování vývojových trendů ve sledovaných oblastech. Právě řešení uvedených problémů přináší aplikace MONITOR.


Školní LMS Moodle

Moodle.jpgŠkolní vzdělávací portál, umožňující tutorování a správu e-Learningové formy výuky a který poskytuje vzdálený interaktivní přístup k digitálním učebním materiálům, testům, zdrojovým souborům, prezentacím apod., určených výhradně pro pedagogické pracovníky a žáky školy. Uživatelé přistupují k jeho obsahu prostřednictvím vlastních účtů.


DUMy z OPVK

OPVK.jpgStránky poskytující digitální učební materiály (DUM), které byly vytvořeny v rámci OPVK - Peníze středním školám, pod názvem školního projektu "Výuka atraktivně a efektivně". Tyto DUMy jsou veřejně přístupné.