Partnerství malého rozsahu v odborném vzdělávání a přípravě
Registrační číslo projektu |
2023-2-CZ01-KA210-VET-000182311 |
Název programu |
KA210-VET - Small-scale partnerships in vocational education and training (KA210-VET) |
Zkrácený název projektu |
DPV-DFV |
Datum zahájení projektu |
1. ledna 2024 |
Datum ukončení projektu |
31. prosince 2025 |
Doba realizace projektu |
2 roky |
Motivace k projektu
V návrhu projektu jsou stanoveny konkrétní cíle, které jsou v souladu se zvolenými prioritami. Tyto cíle souvisí s naší motivací k podání projektu.
- Tvorba digitálních výukových materiálů: v rámci projektu vzniknou nebo budou doplněny ucelené sady výukových materiálů na různých platformách. Jedna z nich jsou výuková videa umístěná na veřejně dostupném kanále YouTube. Zcela jistě bude natočena středoškolská fyzika v některém z národních jazyků zúčastněných programových partnerů. Dále vzniknou elektronické výukové materiály z oblasti ICT, automatizace, elektroniky a dalších odborných předmětů. I zde platí, že budou vznikat v národních jazycích
- Existují školní předměty, které se dají plnohodnotně učit digitálně. Existují ale takové, kde to plně nelze. Zejména jde o předměty, kde je pro správné pochopení látky vyžaduje i praktická činnost. Například fyzika vyžaduje experimenty. V době nepřítomnosti žáka ve škole je to problém, málokdo má doma experimentální vybavení. Jedním z možných řešení je příprava funkčních modelů experimentálních sad pomocí 3D tisku. Po ukončení projetu budou veřejně k dispozici sady tisknutelných modelů, které si budou moci školy a nebo i žáci vytisknout a využít ve škole při prezenční výuce i doma v případě nepřítomnosti.
- Další bod s předchozím přímo souvisí – moderní mobilní zařízení obsahují celou řadu zabudovaných senzorů, například osvětlení, hluku, polohy atd. Tyto senzory, které má v podstatě každý žák, lze využít k laboratorním pracím nejen z fyziky, ale i v oblasti pracovní hygieny a dalších. Výstupem projektu budou metodiky pro samostatná měření, včetně způsobu vyhodnocení ve vzdělávacím procesu.
- Projekt řeší inkluzi a diverzitu ve vzdělávání a podporuje alternativní formy účasti ve výuce. Dnes je běžné, že existují studenti s omezenými možnostmi účastnit se prezenční výuky. Jde o případy nemoci, sportovních soustředění a tréninků atd. Protože úkol školy je vzdělávat a svým razítkem na vysvědčení se zaručit, že absolventům se dostalo příslušného vzdělání, výstupy projektu jsou významným podpůrným prostředkem, aby se příslušné učivo mohlo dostat i k nepřítomným žákům.
- Využití 3D tisku při tvorbě učebních pomůcek podporuje inovace v odborném vzdělávání. V tomto bodě projekt rozvíjí environmentální zodpovědnost účastníků projektu. Pro tisk pomůcek bude v maximální míře využito materiálu PLA. Splňuje platnou Evropskou normu o kompostování. Není vyráběn z ropy, ale z kukuřičných a dalších rostlinných škrobů, tedy z obnovitelných zdrojů.
- Významný podíl na vzdělávacím trhu má dnes vzdělávání dospělých, ať už se jedná o vzdělávací kurzy nebo studium při zaměstnání. To se velmi často odehrává distanční formou a nebo formou konzultací. Pro tuto skupinu lidí je velmi žádoucí existence kvalitních digitálních vzdělávacích materiálů a aktivit, protože ty musí ve značné míře suplovat plnohodnotnou fulltime prezenční výuku. Tvorba vzdělávacích materiálů pro tuto skupinu lidí je dalším plánovaným výstupem projektu.
Účastníci projektu
SŠ AGC a.s. |
Teplice |
Česká republika |
www.skola-agc.cz |
Stredná priemyselná škola strojnícka a elektrotechnická, Ul. Františka Hečku 25, Levice |
Levice |
Slovenská republika |
www.spslevice.sk |
Střední průmyslová škola Třebíč |
Třebíč |
Česká republika |
www.spst.cz |
Plánované výstupy projektu
SŠ AGC a.s.
|
- vedoucí organizace projektu
- zorganizování úvodního prezenčního setkání v Teplicích
- zorganizování prvního online setkání účastníků
- příprava studijních materiálů, metodik, 3D modelů pro tisk
- 10 videí s tématikou přípravy 3D modelování v programu ProgeCAD s důrazem na techniky minimalizující odpad při tisku
- Středoškolská fyzika: 60 výukových prezentací + 60 výukových videí k nim
- 10 laboratorních prací s mobilními telefony (fotometrie, akustika, mechanika, fyzika plynů, ...)
- Zajistí odbornou oponenturu vytvořených materiálů
- 3D modely (Příprava 3D modelů pro fyzikální experimenty, zejména sady pro mechaniku, např. momentový kotouč, dvouramenné váhy, sada pro měření tíhového zrychlení, matematické kyvadlo)
- Programování v C# - 170 vzdělávacích materiálů pro LMS prostředí MOODLE
- ověření vlastních materiálů
- ověření materiálů z partnerských škol
- správa databáze kontaktů
- správa databáze metodik
- správa databáze vytvořených materiálů
- účast na online projektových setkáních
- účast na diseminačních aktivitách
- účast na prezenčních setkáních
- organizace online výuky
- sepsání závěrečné zprávy za projekt
|
Stredná priemyselná škola strojnícka a elektrotechnická, Ul. Františka Hečku 25, Levice
|
- zorganizování prezenčního setkání
- příprava studijních materiálů, metodik
- Praxe: 40 výukových videí, 40 podpůrných prezentací
- Elektronika: 30 výukových videí, 30 podpůrných prezentací, 30 samostatných prezentací pro online teoretickou výuku
- ověření vlastních materiálů
- ověření materiálů z partnerských škol
- účast na online projektových setkáních
- účast na prezenčních setkáních
- organizace online výuky
- zajištění komunikace s TM Consulting s.r.o.
- účast na diseminačních aktivitách
- dodání podkladů pro sepsání závěrečné zprávy
|
Střední průmyslová škola Třebíč
|
- organizace pravidelných online setkání účastníků projektu
- zorganizování závěrečného prezenčního setkání
- příprava studijních materiálů a metodik
- Automatizace, robotika : 15 výukových videí + podpůrné prezentace, 30 samostatných prezentací pro online teoretickou výuku
- Elektrotechnika a měření: 15 výukových videí + podpůrné prezentace, 30 samostatných prezentací pro online teoretickou výuku
- ověření vlastních materiálů
- ověření materiálů z partnerských škol
- účast na online projektových setkáních
- účast na prezenčních setkáních
- organizace online výuky
- účast na diseminačních aktivitách
- dodání podkladů pro sepsání závěrečné zprávy
|