Registrační číslo: | CZ.1.07/1.5.00/34.0057 |
Typ projektu: | individuální projekt ostatní (IPo) |
Prioritní osa: | Prioritní osa č. 1: Počáteční vzdělávání |
Oblast podpory: | Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách |
Geografické vymezení: | Ústecký kraj |
Doba realizace: | od 2. února 2012 do 1. února 2014 |
Celková alokovaná částka: | 1 251 791,00 Kč |
Popis: |
Cíle projektu byly stanoveny v projektovém záměru. Patřil mezi ně rozvoj výuky prostřednictvím ICT a zkvalitnění výuky cizích jazyků. Cíle projektu byly postupně naplňovány jak realizací klíčových aktivit (inovace výuky, vzdělávání učitelů), tak i zlepšením materiálního zázemí pro žáky a pedagogické pracovníky (plné nasazení šk. administrativního systému, zapojení LMS Moodle do výukového procesu, vybavení projekční a prezentační technikou). Na projektu se aktivně podílelo 10 učitelů a byli podpořeni všichni žáci školy. Přínosy realizace projektu byly pravidelně vyhodnocovány na poradách pedagogického sboru a vedení. Díky projektu bylo vytvořeno 26 sad digitálních učebních materiálů s různými tematickými oblastmi napříč předměty školy, materiály byly pilotně ověřeny ve výuce a zveřejněny na webu školy pro širokou veřejnost. Zde jsou k dispozici jak pedagogickým pracovníkům pro inspiraci či další vlastní využití ve výuce. Většina našich učitelů začleňuje ICT do výuky, snaží se stále zdokonalovat a pomáhat kolegům. Učitelé DUMy nejen vyhledávají a používají, ale též k vlastní potřebě upravují a vytvářejí nové, které následně sdílejí s ostatními. Pronikání ICT do života školy směřuje k využívání prezentačních i mobilních zařízení učiteli i žáky, žáci využívají ICT soustavně a chápou jeho zapojení do téměř všech činností jako samozřejmost. Učitelé i žáci využívají ICT pro vzájemné spojení i pro přístup do školy odkudkoli a kdykoli. Prostřednictvím projektu se podařilo motivovat učitele k inovativním postupům a za tuto práci je ocenit. Získané dovednosti a vytvořené materiály budou na naší škole využívány i po skončení projektu, stejně jako nakoupená technika. |
Anglický jazyk
Studijní/vzdělávací materiál
Střední odborné vzdělávání – Jazykové vzdělávání a komunikace, Vzdělávání a komunikace v cizím jazyce, anglický
Elektrické stroje a přístroje
Studijní/vzdělávací materiál
Střední odborné vzdělávání – Odborné vzdělávání, elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika
Elektrotechnická měření
Studijní/vzdělávací materiál
Střední odborné vzdělávání – Odborné vzdělávání, elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika
Automatizace
Studijní/vzdělávací materiál
Střední odborné vzdělávání – Odborné vzdělávání, elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika
Molekulová fyzika a termodynamika – základní poznatky, přenos vnitřní energie, struktura a vlastnosti plynů
Studijní/vzdělávací materiál
Střední odborné vzdělávání – fyzikální vzdělávání, Přírodovědné vzdělávání
Elektrické pole a vedení proudu v pevných látkách
Studijní/vzdělávací materiál
Střední odborné vzdělávání – fyzikální vzdělávání, Přírodovědné vzdělávání
Vybrané partie z fyziky pro IV. ročník středních technických škol
Studijní/vzdělávací materiál
Střední odborné vzdělávání – fyzikální vzdělávání, Přírodovědné vzdělávání
Základy obecné, anorganické a organické chemie
Studijní/vzdělávací materiál
Střední odborné vzdělávání – chemické vzdělávání, Přírodovědné vzdělávání
ICT
Studijní/vzdělávací materiál
Střední odborné vzdělávání – Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích
Kombinatorika a pravděpodobnost
Studijní/vzdělávací materiál
Střední odborné vzdělávání – Matematické vzdělávání
Úvod do gramatiky německého jazyka a do reálií německy mluvících zemí
Studijní/vzdělávací materiál
Střední odborné vzdělávání – Jazykové vzdělávání a komunikace, Vzdělávání a komunikace v cizím jazyce, německý
Normalizovaná úprava a tvorba písemností
Studijní/vzdělávací materiál
Střední odborné vzdělávání – Odborné vzdělávání, Jazykové vzdělávání a komunikace, Vzdělávání a komunikace v českém jazyce, čtenářská gramotnost, ekonomika a administrativa
Programování I (Algoritmizace)
Studijní/vzdělávací materiál
Střední odborné vzdělávání – Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích
Programování II (C#)
Studijní/vzdělávací materiál
Střední odborné vzdělávání – Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích
Programování III (VBA)
Studijní/vzdělávací materiál
Střední odborné vzdělávání – Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích
Programování v SQL
Studijní/vzdělávací materiál
Střední odborné vzdělávání – Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích
Programování v PHP
Studijní/vzdělávací materiál
Střední odborné vzdělávání – Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích
Digitální záznam reality
Studijní/vzdělávací materiál
Střední odborné vzdělávání – Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích
Programovací jazyky – Základy programování
Studijní/vzdělávací materiál
Střední odborné vzdělávání – Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích
Počítačová typografie
Studijní/vzdělávací materiál
Střední odborné vzdělávání – Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích
Databázové procesory
Studijní/vzdělávací materiál
Střední odborné vzdělávání – Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích
Rozvodná zařízení
Studijní/vzdělávací materiál
Střední odborné vzdělávání – Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích
Charakteristika účetnictví a základy účtování
Studijní/vzdělávací materiál
Střední odborné vzdělávání – Odborné vzdělávání, ekonomika a administrativa
Sborník vzdělávacích materiálů
Všechny vytvořené DUMy jsou zdarma k dispozici i na serveru školy.
Výsledkem EU peníze středním školám je v rámci OP-VK zavedení nové oblasti podpory 1.5 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách (SŠ), jejímž smyslem je podpořit rozvoj oblastí, které se dlouhodobě ukazují jako problematické.
Podporou osmi vytipovaných témat (realizováno prostřednictvím šablon) a koncentrací finančních prostředků na ně by mělo dojít ke zlepšení situace:
Zlepšení výuky v těchto oblastech bude dosaženo metodickým vzděláváním pedagogických pracovníků, tvorbou a následným používáním nových metodických pomůcek a učebních materiálů. Zvýšení účinnosti práce se žáky v prioritních tématech bude probíhat individualizací výuky prostřednictvím dělení hodin nebo podporou při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných. Snížení výskytu rizikového chování u žáků SŠ a podpory rovného přístupu ke vzdělávání bude v projektu podpořeno zapojením asistenta pedagoga, školního psychologa, speciálního pedagoga nebo zavedením programu primární prevence. Zapojením pedagogických pracovníků a žáků do odborných stáží se posílí praktické zkušenosti a odborné kompetence.
Na jmenované aktivity je v rámci OP VK vyčleněna celková částka 1,5 mld. Kč, kterou mohou využít všechny střední školy a konzervatoře v ČR, mimo území hlavního města Prahy. O finanční dotaci si může škola požádat předložením projektové žádosti. Žádosti bude možné předkládat v rámci průběžné výzvy na oblast 1.5. Výzva potrvá až do vyčerpání celé částky, tj. 1,5 mld. Kč, nejdéle však do 30. června 2012.
Projektovou žádost není nutné složitě a komplikovaně vytvářet. MŠMT připravilo hotové vzory tzv. šablon klíčových aktivit, které si školy podle svých požadavků nakombinují a tím projektovou žádost sestaví.
Na stávající počet žáků může škola získat dotaci ve výši: 1 124 tis. Kč. Tyto prostředky škola použije na zlepšení hardwarové a softwarové podpory výuky a na vlastní finanční ohodnocení tvorby DUMů (digitálních učebních materiálů).
Zmíněná částka musí být poskládána pomocí šablon, jejichž naplnění je ohodnoceno finanční částkou. Každá šablona představuje nějakou aktivitu s příslušným výstupem, nejčastěji sadou DUMů.
Vedení školy se rozhodlo k naplnění částky 1 124 tis. Kč použít následující šablony:
Tvorba projektu je rozložena do 2 let a představuje následující posloupnost akcí:
Pomocí DUMů naplňujeme sady zmíněných šablon. Jeden DUM by měl představovat podkladový, nejlépe interaktivní, materiál pro výuku dané problematiky v hodině. Vlastní DUM by měl být schopen zařazení do LMS Moodle pro smysluplné tutorování a administraci eLearningu.
Vlastní DUM je tvořen
Příslušný DUM nelze jen vytvořit, ale pro schvalovací řízení ještě ověřit ve výuce. Učitel by se měl zavázat vytvořit min. 1 sadu DUMů. Počet DUMů v sadě určuje šablona. Začlenění DUMu v sadě musí být zdokumentováno, rovněž tak i ověření ve výuce.
Na tvorbu DUMů lze použít celou řadu autorských - redakčních a prezentačních systémů. V případě "nouze" i MS PowerPoint (MS Office) či Impress (Open Office org).